› Forum › Allmänt › Giulian gör bra ifrån sig i tysk test › Svar till: Giulian gör bra ifrån sig i tysk test
7 augusti, 2016 kl. 16:56
#19105
Att tillverka en 2.2 Diesel i dessa dagar är väldigt märkligt, om det inte är för att man samarbetar med VM som plockat fram gamla ritningar från hyllan. Jag känner väldigt mycket igen motorkonceptet från tex JLR. Gamla stötar i ny förpackning. Att det är en “nyutvecklad” motor tror jag inte ett dugg på, men bilen är nog trevlig för det. På några års sikt kan det nog vara klokt att lägga krutet på att utveckla bensinare istället för dieslar.