› Forum › Allmänt › Automatlåda Giulia bensin 200 hk › Svar till: Automatlåda Giulia bensin 200 hk
@ Gustav
Jag tror inte att manuella lådor är problemfria, men det har man, i alla fall på europeiska märken, prövat mest och jag tror (men kan ha fel) att majoriteten av de sålda bilarna i Europa har varit och är kanske fortfarande utrustade kanske med manuella växellådor.
Det med 159 med lådor som rasar på löpande band har jag ingen aning om. Däremot om jag kollar på de italienska forumen verkar inte denna sort av haveri vara så vanligt på manuella lådor. Där är dessutom de flesta sålda 159 utrustade med dieselmotor.
Jag vet, statistik är inget annat än statistik så som du säger……vi får hoppas att man på Alfa har valt rätt sak till rätt bil 
Alberto