Svar till: Alfa Romeo 159

Forum Allmänt Alfa Romeo 159 Svar till: Alfa Romeo 159

#19422
Henrik Lundberg
Deltagare

    Inlägg av Christer Andersson på 2016-10-06 21:09

    Var det i samband med provkörningen de hörde missljudet? Hur och när lät det?
    Jag har läst att det brukar låta på de högre växlarna…
    Min har också haft ljud sedan jag köpte den. Hade gått 900mil vid inköp, idag 6 800mil och samma “ljud”. Vid motorbroms uppstår ett durrljud, svaga vibrationer ibland. Vet ej varifrån och verkstan har adrig sagt nånting. Har tyvärr inte påpekat detta. Får hålla tummarna att ljudet är normalt. ?

    Jo men precis. Ljudet som dom säger kommer ifrån växellådan följer med accelerationen samt växelbytet, konstant ljud som bara ändrar sig ifall att man ändrar hastighet (alltså likadant ljud om du ligger på säg 4an 5an 6an i 50 km/h) 

    Det uppstår inget ljud vid motorbroms.