Svar till: Lite info om Giulia mm

Forum Allmänt Lite info om Giulia mm Svar till: Lite info om Giulia mm

#17593
Magnus Berg
Deltagare

    Jag får skylla på sömnbristen som nybliven småbarnsfar. Det skulle såklart vara så att Giulia möjligen är aningen bredare än BMWn inuti. 

    Vad det gäller hjulbasen så skiljer det bara 1cm mellan Giulia och 3-serie. 

    Hur som helst är det en jäkligt fin bil. Jämförde med alla uttalade konkurrenter på mässan i Frankfurt och hade även med mig en helt opartisk vän som kör torslandatraktor. Vi va överens om att Giulia känns hetast i konkurrens med Jaguar XE, Audi A4, Merca c-klass, BMW 3-serie. Utvändigt är det bara Jaguaren som ger en match men den är väldigt tråkig och gubbig i inredningen. Inredningen i Giulia slog knock på de andra. Den stod sig även bra vad det gäller kvalitetskänsla där dock nya audi A4 har en hiskligt hög detaljkvalitetskänsla, den är dock förbenat trist att titta på. 

    Synd att bensinmotorerna verkar dröja lite i tiden, om man inte hostar upp slantarna för en QV vill säga