Svar till: Lite info om Giulia mm

Forum Allmänt Lite info om Giulia mm Svar till: Lite info om Giulia mm

#17628
Gustav Holmdahl
Deltagare

    Diesel eldar man med i båtar och traktorer. Jag har kört det mesta moderna i dieselväg och blir bara besviken. 

    Körde en SEAT Leon ST Cupra 290 igår och bensinare slår ju en diesel alla dagar i veckan. Moderna bensinturbos har dessutom hyffsade förbrukningssiffror om man kör som folk. Hoppas Giulias bensinare lever upp till kraven. Då kan man kasta de där äckliga dieslarna för gott även i bruksbilarna.

    Flera länder vill ju förbjuda dieslar pga deras höga utsläpp av partiklar, detta gäller även bilar med partikelfilter. Oslo tex är på god väg att göra det. Det säger en del om problemen med detta bränsle.

    Giulia 20 Super