› Forum › Allmänt › Alfa Gtv 3,2 › Svar till: Alfa Gtv 3,2
9 januari, 2016 kl. 11:06
#17804
Alfa har varit duktiga på att ge olika modeller olika karaktär. Man kan själv designa om sina bilar så att de blir “personliga”. När det gäller motormässigt är min absoluta favorit den första generationen 24v. Går med små förändringar på avgassidan och ett chip från Squadra Tuning som man monterar själv att trimma till ca 240 hp. Ljudet och responsen är underbart och går knappast att åstadkomma med de senare. Den 5-vx lådan verkar också att hålla bättre än 6-vx. Sedan tycker jag att faceliften på GTV är ful…..Aerokittet (läs vingen) ger inte bara högre toppfart och mer down force – det är snyggt också.
Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.