Svar till: ALFA tillbaka i F1

Forum Allmänt ALFA tillbaka i F1 Svar till: ALFA tillbaka i F1

#17992
Gabriel Eriksson
Deltagare

    Om F1 vore så fantastisk för tillverkarna så skulle det vara en lång kö med intresserade, men nu är det väl snarare svårt att fylla dom luckor som uppstår ibland när nåt team kastar in handduken. Många tillverkare har försökt men få har stannat kvar i cirkusen. Men visst, om Alfa Romeo lyckas och blir en stor premiumtillverkare så kanske man kan göra ett försök. Tror det skulle ligga många många år bort isåfall. 

    Fast det är klart, alfas ledning verkar inte direkt smart så dom kanske står på startlinjen 2017 med. Det är ju säkert roligare att slänga bort pengarna på F1 än att göra nya bilmodeller.  

    Alfetta 1.8 -75