Svar till: Byte av växellådsolja Alfa MiTo

Forum Allmänt Byte av växellådsolja Alfa MiTo Svar till: Byte av växellådsolja Alfa MiTo

#18260
Gianfranco Vedda
Deltagare

    Den läcker ingenting undertill, men tycker att växlingarna känns lite tröga emellanåt. Kanske vanligt på en MiTo, vet inte. Kan också vara kanske för att jag kör inne i stan till och från jobbet varje dag. Det blir en del växlingar samt start & stopp hela tiden. 

    I skrivande stund så har bilen rullat 6700 mil.

    Sist jag kollade så hittade jag ingen plugg på sidan mot kylaren. Det kanske är så att den inte har någon alls?  Får dubbelkolla nästa gång som jag byter motorolja, vilket är snart 

     

    Tack för tipset iallafall!