Svar till: CAR-styrning framöver

Published by Dan-Erik Hansson on

Forum Allmänt CAR-styrning framöver Svar till: CAR-styrning framöver

#13882
Dan-Erik Hansson
Deltagare

    Tack för kommentarerna till förslaget, det är alltid intressant att ventilera föreningsfrågor.

    Några förtydliganden skulle jag vilja göra:

    • CAR har investerat mycket pengar i den nya hemsidan som varit efterfrågad länge. Sidan har en potential som är enorm men som hittills inte har blivit utnyttjad. En hel del ytterligare arbete återstår både att definiera vad som skal finnas och hur det ser ut samt att utveckla för leverantören. 
    • Hemsidan förmedlar nyheter, frågor och svar direkt men upplevs ibloand som lite svårt at bemästra.
    • Hemsidan har gjort hantering av betalningar MYCKET enklare att hantera för klubben.

    Men, hemsidan liksom Klöverbladet är inget om det inte fylls med innehåll och innehållet kommer från aktiva medlemmar som arrangerar och deltar i evenemangen eller berättar om sitt bygge eller skriver om sina problem. Således tycker jag att det är av största vikt att underlätta planering och genomförande aktiviteter och kommunikationen mellan alfisti. 

    Det som jag försöker få fram är att alla olika träffar, forum för erfarenhetsutbyte och möjlighet att få berätta om och visa upp det man just åstadkommit med sin Alfa är substansen iklubben. Men medlen att skapa allt detta ändrar sig över tiden (förutom behovet av eldsjälar). Utbudet av alternativa aktiviteter och kommunikationskanaler ökar hela tiden och CAR behöver synas och höras i bruset.
    På det sättet kom de fyra huvudområdena fram som jag tycker skall ha en tydlig beskyddare i styret.

    Givetvis behövs ett kontinuerligt tillflöde av nya medlemmar men det är faktiskt lättare att se till att behålla dagens än att hitta nya. (Och har vi en massa lättillgängliga evenemang så underlättas rekryteringen.)

    Detta är bakgrunden till förslaget i första inlägget som tillkom efter en hel del snackande, grillande och öldrickande under den fantastiska sommaren 2014.
    (Blev det tydligare? Skulle inte tro det va )