› Forum › Allmänt › Ska man extra rostskyddsbehandla en ny Alfa? › Svar till: Ska man extra rostskyddsbehandla en ny Alfa?
17 december, 2015 kl. 13:19
#17275
De flesta bilar har ungefär samma rostskydd i dag, galv och vax invändigt. Livslängd innan rost kommer i krypande vid åretruntbruk i sverige och normala mil ungefär:5-8år sen klarar det sig ungefär lika långt till innan det närmar sig skrot. Med en behandling håller det betydligt längre och bättrar man på är det väldigt länge. Sen är frågan om resten av bilen klarar längre. Det är vad jag fått fram. rätt eller fel? Så det är helt beroende på hur man tänker på sitt bilägande. De flesta bilar är i dag byggda för att funka felfritt i 5-8år 15-20.000mil sen är resten bonus och beroende på hur mycket man kostar på.