› Forum › Allmänt › Ska man extra rostskyddsbehandla en ny Alfa? › Svar till: Ska man extra rostskyddsbehandla en ny Alfa?
17 december, 2015 kl. 13:48
#17276
Tyvärr så rostskyddar inte Alfa alla hålrum under bilen. Även om bilen ser fin utåt sätt så kan skadade balkar påverka t ex krockskyddet. Det har ju visat sig att t ex 5år gamal Toyota bilar haft rätt så alvarliga rostskador. Jag tycker att en rostig bil drar ner väldigt mycket på helhetsintrycket. En 156:a kan ju se rätt fin ut men vara helt rutten i golvet. 159:an är nog där bättre, men visst rostar dem med. Jag har i alla fall rostskyddat min bil undertill.