Svar till: Lite info om Giulia mm

Forum Allmänt Lite info om Giulia mm Svar till: Lite info om Giulia mm

#17415
Håkan Petersson
Deltagare

    Inlägg av Gabriel Eriksson på 2016-01-31 10:05

    Giulia är bara en enda stor blåsning, Marchionne skrattar åt oss som väntar på nåt nytt varenda dag han går till jobbet.  Bara det här med att man börjar med toppmodellen är ett märkligt beteende, när man släpper en ny modell brukar man börja med normala varianter så att man får lite volym i försäljning. Men om några månader vet vi hur det gick… 

     

     

    Väldigt konstigt svar.
    Alfa struntar i att starta produktionen av Giulian, all produktionsutrustning finns och utvecklingen av Giulian har totalt sett kostat mellan 5-10 miljarder. Alfa är väldigt rika så de har säkert detta i kontanter. Allt bara för att räcka finger åt oss, deras kunder. Knappast troligt, skulle tro att om Giulian INTE kommer till produktion så är det nog så illa så att Alfa försvinner som märke. INGEN bilfabrikant har idag råd att slänga så stora summor bara för att reta sina kunder. Att man börjar med sin topp modell kan även vara så att vissa komponenter finna redan på hylla och kräver inte lika mycket kapital för att komma i gång. Alfa har även sagt att det ska bli ett premiummärka, rätt logiskt att man börjar med en toppmodel i sin lansering.