Svar till: Lite info om Giulia mm

Forum Allmänt Lite info om Giulia mm Svar till: Lite info om Giulia mm

#17497
Peter Braun
Deltagare

    Självklart så hade man aldrig köpt en Alfa om det bara handlat om rent logiska. Hade jag varit en medelsvensson så hade jag aldrig varit inne på min andra 159 SW. Någon stor svensk är jag inte heller utan snarare italiensk kroppsbyggnad. Min fru är ännu kortare än jag vilket innebär att hon har ännu jobbigare än jag att lyfta barnvagnen över den dumma och höga lasttröskeln. Varför har man det på en kombi? Att ha en barnvagn i takbox? Vilken värld lever ni i…. Med tanke på hur trång 159:an är så hade en stor svensk inte köpt en sådan heller om man har 2st småbarn. Nu har jag bortsett från detta och lider hellre lite grann istället för att köra något marginellt mer rymligt och praktiskt och ha en enklare vardag. En vanlig svensk bortser inte från dessa och köper något annat vilket gör att väldigt få Alfor säljs. I min värld så måste man sälja bilar för att överleva som tillverkare. Det är bara positivt att nya Giulia verkar vara lika rymlig som sina konkurrenter men med bibehållen design. Hade den kommit som SW utan en idiotisk tröskel så hade det varit ännu bättre. Vad jag vet så sålde 159:an bara bra i Italien i början. Sedan föredrog även italienarna något mer praktiskt som Audi A4.