- Detta ämne har 366 svar, 41 deltagare, och uppdaterades senast 3 augusti, 2016 kl. 14:29 av
Nihat Dizdar.
-
FörfattareInlägg
-
2 mars, 2016 kl. 14:24 #17487
De priser jag fått är mellan 35 900 och 46 700 för de modeller och motoralternativ som kommer att vara tillgängliga vid lanseringen. Givetvis exkl. QV då.
Johnny – may the 4C be with you!
2 mars, 2016 kl. 14:46 #17488Jag tror att Giulia kommer kosta like mycket som en 159an med ti paket som kostade 399.000kr på hedin bil i Mölndal 2011.
Autobroms och varning för frontkollision är standard på Giulia och som tillval finns adaptiv, aktiv farthållare och även döda-vinkel-varning.Som automotorsport har sagt.Giulia är riktig bra utrustad bl.a. ljudsystemet från Harman kardon,paddlar bakom ratten,snygga stollar,ny bromssystemet och massa knappar med + DNA.
2 mars, 2016 kl. 19:24 #17489Inlägg av Fredrik Assarsson på 2016-03-02 10:00
Ser jag i syne i videon eller är det ännu en j..kla alfasedan med fast baksäte? Det ser bara ut som att skidluckan är fällbar, undrar när italienarna ska förstå att fällbart baksäte inte är så dumt att ha för att göra en bil användbar? Hmmmm

Fram med vinkelslipen och nål&tråd!

Vi italienare undrar när svenskarna skall förstå att en automobil är för att transportera folket och ha körglädje med först och främst och att för saktransport finns andra sorter fordon.

Det var inte en slump att man bestämde sig för att kalla SW för Sport Wagon i st för Station Wagon

Men jag förstår…….är man van att se Volvo får man även SAAB att tillverka “lådor”. Stackars SAAB….det var början på slutet.
Alberto
2 mars, 2016 kl. 19:31 #17490Ser riktigt trevligt ut. Skulle absolut kunna tänka mig en Giulia med ljus eller lejongult skinn parat med träpanel. Känns inte gubbigt i denna bil då det är så mycket annat sportigt runt det. De har lyckats att få in lite retrokänsla över inredningen på ett snyggt sätt. Men skulle man välja en sådan vit med sportiga attributer så är nog svart eller röd inredning med metallfinisch snyggast. Man blir helt klart köpsugen. Hoppas SUV:en får liknande interiör och exteriör för då blir det köp om Giulian inte kommer som kombi.
2 mars, 2016 kl. 20:35 #17491Det går att fälla ner baksäten……för dem som undrar, då slipper ni (om ni vågar) köpa kombi.
Inga info om planer på att en sån version skall komma, det verkar inte som de vänder sig till denna segment av marknaden.
Alberto
2 mars, 2016 kl. 20:36 #17492Inlägg av Alberto Ferrante på 2016-03-02 19:24
Inlägg av Fredrik Assarsson på 2016-03-02 10:00
Ser jag i syne i videon eller är det ännu en j..kla alfasedan med fast baksäte? Det ser bara ut som att skidluckan är fällbar, undrar när italienarna ska förstå att fällbart baksäte inte är så dumt att ha för att göra en bil användbar? Hmmmm

Fram med vinkelslipen och nål&tråd!

Vi italienare undrar när svenskarna skall förstå att en automobil är för att transportera folket och ha körglädje med först och främst och att för saktransport finns andra sorter fordon.

Det var inte en slump att man bestämde sig för att kalla SW för Sport Wagon i st för Station Wagon

Men jag förstår…….är man van att se Volvo får man även SAAB att tillverka “lådor”. Stackars SAAB….det var början på slutet.
Hehe jo men försök att stuva in en snowboard eller tre i en sedan utan fällbart baksäte. De förbannade biltillverkarna är fortfarande fast i 80talet då alla vinteridrottare fegade med en planka på vardera fot men riktiga karlar behöver bars en planka. Då får det allt vara till att ha fällbart baksäte allt annat är bara ingenjörsmässigt fiasko!
Min (inte så
ödmjuka ståndpunkt. Som sagt, fram med vinkelslipen och synål!Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
2 mars, 2016 kl. 20:59 #17493Takbox eller takräcke? Ingen bra idé, eller……?
Förlåt, jag borde inte diskutera andras smak men det låter mer som om det är ett “logistiskt” behov.
Alberto
2 mars, 2016 kl. 21:33 #17494Även om man har en snygg bil så innebär det väl inte att den inte får vara lite praktisk. Även småbarnsföräldrar måste kunna ha skoj utan att behöva köpa något stort, fult och åbäkigt. En sedan med liten lastöppning är inte praktiskt om man har barnvagn. Men så fort barnvagnarna är borta så funkar det att ha en sedan. Men har man haft kombi så vänjer man sig snabbt vid det. Fult behöver det inte heller vara. En 159 SW är inte direkt någon ful skapelse
Jag antar även att italienare vill få plats med sin familj
2 mars, 2016 kl. 22:39 #17495Är våra prioriteringar logistiska eller alfistiska? Jag vet var jag står i frågan…
Johnny – may the 4C be with you!
2 mars, 2016 kl. 23:01 #17496Som sagt SW = Sport Wagon
Italienarna (tyvärr) skaffar allt färre barn

Dessutom är vi vana att “packa ihop” allt i en liten Fiat eller på en Lambretta

En Takbox kan kännas säkrare på något sätt i st för en massa förpackningar som kan flyga fritt vid krock.
Svenska killar är starka och långa nog för att lyfta en barnvagn eller skidutrustning uppe på takboxen, eller?

Inte emot en Alfa SW men snälla….kalla inte den med namnet Giulia. Kommer ni ihåg hur den första Giulia SW såg ut? Nej? Var så goda då…….googla och kolla
Alberto
3 mars, 2016 kl. 05:56 #17497Självklart så hade man aldrig köpt en Alfa om det bara handlat om rent logiska. Hade jag varit en medelsvensson så hade jag aldrig varit inne på min andra 159 SW. Någon stor svensk är jag inte heller utan snarare italiensk kroppsbyggnad. Min fru är ännu kortare än jag vilket innebär att hon har ännu jobbigare än jag att lyfta barnvagnen över den dumma och höga lasttröskeln. Varför har man det på en kombi? Att ha en barnvagn i takbox? Vilken värld lever ni i…. Med tanke på hur trång 159:an är så hade en stor svensk inte köpt en sådan heller om man har 2st småbarn. Nu har jag bortsett från detta och lider hellre lite grann istället för att köra något marginellt mer rymligt och praktiskt och ha en enklare vardag. En vanlig svensk bortser inte från dessa och köper något annat vilket gör att väldigt få Alfor säljs. I min värld så måste man sälja bilar för att överleva som tillverkare. Det är bara positivt att nya Giulia verkar vara lika rymlig som sina konkurrenter men med bibehållen design. Hade den kommit som SW utan en idiotisk tröskel så hade det varit ännu bättre. Vad jag vet så sålde 159:an bara bra i Italien i början. Sedan föredrog även italienarna något mer praktiskt som Audi A4.
3 mars, 2016 kl. 05:56 #17498Självklart så hade man aldrig köpt en Alfa om det bara handlat om rent logiska. Hade jag varit en medelsvensson så hade jag aldrig varit inne på min andra 159 SW. Någon stor svensk är jag inte heller utan snarare italiensk kroppsbyggnad. Min fru är ännu kortare än jag vilket innebär att hon har ännu jobbigare än jag att lyfta barnvagnen över den dumma och höga lasttröskeln. Varför har man det på en kombi? Att ha en barnvagn i takbox? Vilken värld lever ni i…. Med tanke på hur trång 159:an är så hade en stor svensk inte köpt en sådan heller om man har 2st småbarn. Nu har jag bortsett från detta och lider hellre lite grann istället för att köra något marginellt mer rymligt och praktiskt och ha en enklare vardag. En vanlig svensk bortser inte från dessa och köper något annat vilket gör att väldigt få Alfor säljs. I min värld så måste man sälja bilar för att överleva som tillverkare. Det är bara positivt att nya Giulia verkar vara lika rymlig som sina konkurrenter men med bibehållen design. Hade den kommit som SW utan en idiotisk tröskel så hade det varit ännu bättre. Vad jag vet så sålde 159:an bara bra i Italien i början. Sedan föredrog även italienarna något mer praktiskt som Audi A4.
3 mars, 2016 kl. 06:36 #17499Mer godis!
3 mars, 2016 kl. 07:15 #17500Och lite marknadsföring
Låter onekligen väldigt positivt. Hoppas den lever upp till alla ord! Man blir lite köpsugen, men attans att dom inte gör en kombi
3 mars, 2016 kl. 07:56 #17501Så tråkigt med dessa fula plastkåpor över motorerna bara.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.