Lite info om Giulia mm

Forum Allmänt Lite info om Giulia mm

Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 367 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #17487
    Johnny Lindén
    Deltagare

      De priser jag fått är mellan 35 900 och 46 700 för de modeller och motoralternativ som kommer att vara tillgängliga vid lanseringen. Givetvis exkl. QV då.

      Johnny – may the 4C be with you!

      #17488
      Nusret Ljevo
      Deltagare

        Jag tror att Giulia kommer kosta like mycket som en 159an med ti paket  som kostade 399.000kr på hedin bil i Mölndal 2011.

        Autobroms och varning för frontkollision är standard på Giulia och som tillval finns adaptiv, aktiv farthållare och även döda-vinkel-varning.Som automotorsport har sagt.Giulia är riktig bra utrustad bl.a. ljudsystemet från Harman kardon,paddlar bakom ratten,snygga stollar,ny bromssystemet och massa knappar med + DNA.

        #17489
        Alberto Ferrante
        Deltagare

          Inlägg av Fredrik Assarsson på 2016-03-02 10:00

          Ser jag i syne i videon eller är det ännu en j..kla alfasedan med fast baksäte? Det ser bara ut som att skidluckan är fällbar, undrar när italienarna ska förstå att fällbart baksäte inte är så dumt att ha för att göra en bil användbar? Hmmmm 

          Fram med vinkelslipen och nål&tråd!

          Vi italienare undrar när svenskarna skall förstå att en automobil är för att transportera folket och ha körglädje med först och främst och att för saktransport finns andra sorter fordon. 

          Det var inte en slump att man bestämde sig för att kalla SW för Sport Wagon i st för Station Wagon 

          Men jag förstår…….är man van att se Volvo får man även SAAB att tillverka “lådor”. Stackars SAAB….det var början på slutet. 

          Alberto

          #17490
          Peter Braun
          Deltagare

            Ser riktigt trevligt ut. Skulle absolut kunna tänka mig en Giulia med ljus eller lejongult skinn parat med träpanel. Känns inte gubbigt i denna bil då det är så mycket annat sportigt runt det. De har lyckats att få in lite retrokänsla över inredningen på ett snyggt sätt. Men skulle man välja en sådan vit med sportiga attributer så är nog svart eller röd inredning med metallfinisch snyggast. Man blir helt klart köpsugen. Hoppas SUV:en får liknande interiör och exteriör för då blir det köp om Giulian inte kommer som kombi.

            #17491
            Alberto Ferrante
            Deltagare

              Det går att fälla ner baksäten……för dem som undrar, då slipper ni (om ni vågar) köpa kombi.

              Inga info om planer på att en sån version skall komma, det verkar inte som de vänder sig till denna segment av marknaden.

              Alberto

              #17492

              Inlägg av Alberto Ferrante på 2016-03-02 19:24

              Inlägg av Fredrik Assarsson på 2016-03-02 10:00

              Ser jag i syne i videon eller är det ännu en j..kla alfasedan med fast baksäte? Det ser bara ut som att skidluckan är fällbar, undrar när italienarna ska förstå att fällbart baksäte inte är så dumt att ha för att göra en bil användbar? Hmmmm 

              Fram med vinkelslipen och nål&tråd!

              Vi italienare undrar när svenskarna skall förstå att en automobil är för att transportera folket och ha körglädje med först och främst och att för saktransport finns andra sorter fordon. 

              Det var inte en slump att man bestämde sig för att kalla SW för Sport Wagon i st för Station Wagon 

              Men jag förstår…….är man van att se Volvo får man även SAAB att tillverka “lådor”. Stackars SAAB….det var början på slutet. 

              Hehe jo men försök att stuva in en snowboard eller tre i en sedan utan fällbart baksäte. De förbannade biltillverkarna är fortfarande fast i 80talet då alla vinteridrottare fegade med en planka på vardera fot men riktiga karlar behöver bars en planka. Då får det allt vara till att ha fällbart baksäte allt annat är bara ingenjörsmässigt fiasko! 

              Min (inte s&aring ödmjuka ståndpunkt. Som sagt, fram med vinkelslipen och synål!

              Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

              #17493
              Alberto Ferrante
              Deltagare

                Takbox eller takräcke? Ingen bra idé, eller……?

                Förlåt, jag borde inte diskutera andras smak men det låter mer som om det är ett “logistiskt” behov.

                Alberto

                #17494
                Peter Braun
                Deltagare

                  Även om man har en snygg bil så innebär det väl inte att den inte får vara lite praktisk. Även småbarnsföräldrar måste kunna ha skoj utan att behöva köpa något stort, fult och åbäkigt. En sedan med liten lastöppning är inte praktiskt om man har barnvagn. Men så fort barnvagnarna är borta så funkar det att ha en sedan. Men har man haft kombi så vänjer man sig snabbt vid det. Fult behöver det inte heller vara. En 159 SW är inte direkt någon ful skapelse Jag antar även att italienare vill få plats med sin familj

                  #17495
                  Johnny Lindén
                  Deltagare

                    Är våra prioriteringar logistiska eller alfistiska? Jag vet var jag står i frågan…

                    Johnny – may the 4C be with you!

                    #17496
                    Alberto Ferrante
                    Deltagare

                      Som sagt SW = Sport Wagon

                      Italienarna (tyvärr) skaffar allt färre barn 

                      Dessutom är vi vana att “packa ihop” allt i en liten Fiat eller på en Lambretta

                       En Takbox kan kännas säkrare på något sätt i st för en massa förpackningar som kan flyga fritt vid krock.

                      Svenska killar är starka och långa nog för att lyfta en barnvagn eller skidutrustning uppe på takboxen, eller? 

                      Inte emot en Alfa SW men snälla….kalla inte den med namnet Giulia. Kommer ni ihåg hur den första Giulia SW såg ut? Nej? Var så goda då…….googla och kolla 

                      Alberto

                      #17497
                      Peter Braun
                      Deltagare

                        Självklart så hade man aldrig köpt en Alfa om det bara handlat om rent logiska. Hade jag varit en medelsvensson så hade jag aldrig varit inne på min andra 159 SW. Någon stor svensk är jag inte heller utan snarare italiensk kroppsbyggnad. Min fru är ännu kortare än jag vilket innebär att hon har ännu jobbigare än jag att lyfta barnvagnen över den dumma och höga lasttröskeln. Varför har man det på en kombi? Att ha en barnvagn i takbox? Vilken värld lever ni i…. Med tanke på hur trång 159:an är så hade en stor svensk inte köpt en sådan heller om man har 2st småbarn. Nu har jag bortsett från detta och lider hellre lite grann istället för att köra något marginellt mer rymligt och praktiskt och ha en enklare vardag. En vanlig svensk bortser inte från dessa och köper något annat vilket gör att väldigt få Alfor säljs. I min värld så måste man sälja bilar för att överleva som tillverkare. Det är bara positivt att nya Giulia verkar vara lika rymlig som sina konkurrenter men med bibehållen design. Hade den kommit som SW utan en idiotisk tröskel så hade det varit ännu bättre. Vad jag vet så sålde 159:an bara bra i Italien i början. Sedan föredrog även italienarna något mer praktiskt som Audi A4.

                        #17498
                        Peter Braun
                        Deltagare

                          Självklart så hade man aldrig köpt en Alfa om det bara handlat om rent logiska. Hade jag varit en medelsvensson så hade jag aldrig varit inne på min andra 159 SW. Någon stor svensk är jag inte heller utan snarare italiensk kroppsbyggnad. Min fru är ännu kortare än jag vilket innebär att hon har ännu jobbigare än jag att lyfta barnvagnen över den dumma och höga lasttröskeln. Varför har man det på en kombi? Att ha en barnvagn i takbox? Vilken värld lever ni i…. Med tanke på hur trång 159:an är så hade en stor svensk inte köpt en sådan heller om man har 2st småbarn. Nu har jag bortsett från detta och lider hellre lite grann istället för att köra något marginellt mer rymligt och praktiskt och ha en enklare vardag. En vanlig svensk bortser inte från dessa och köper något annat vilket gör att väldigt få Alfor säljs. I min värld så måste man sälja bilar för att överleva som tillverkare. Det är bara positivt att nya Giulia verkar vara lika rymlig som sina konkurrenter men med bibehållen design. Hade den kommit som SW utan en idiotisk tröskel så hade det varit ännu bättre. Vad jag vet så sålde 159:an bara bra i Italien i början. Sedan föredrog även italienarna något mer praktiskt som Audi A4.

                          #17499
                          Magnus Berg
                          Deltagare

                            Mer godis!

                            #17500
                            Magnus Berg
                            Deltagare

                              Och lite marknadsföring

                              Låter onekligen väldigt positivt. Hoppas den lever upp till alla ord! Man blir lite köpsugen, men attans att dom inte gör en kombi 

                              #17501
                              Thomas Sjölin
                              Deltagare

                                Så tråkigt med dessa fula plastkåpor över motorerna bara.

                                 

                              Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 367 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.