- Detta ämne har 366 svar, 41 deltagare, och uppdaterades senast 3 augusti, 2016 kl. 14:29 av
Nihat Dizdar.
-
FörfattareInlägg
-
3 mars, 2016 kl. 08:05 #17502
Inlägg av Thomas Sjölin på 2016-03-03 07:56
Så tråkigt med dessa fula plastkåpor över motorerna bara.
Fast de va ovanligt snygga plastkåpor
3 mars, 2016 kl. 08:43 #17503Vill ha känslan blev bara större:-) Vilken kanonbil de lyckats få till.
3 mars, 2016 kl. 09:22 #17504Kommer den även med TCT låda?
3 mars, 2016 kl. 10:01 #17505Inlägg av Håkan Petersson på 2016-03-03 09:22
Kommer den även med TCT låda?Ja
Man kan se de läckra paddlarna på någon av klippen jag länkade till. Synd bara att paddlarna inte hänger med ratten när man svänger.
3 mars, 2016 kl. 10:40 #17506Inlägg av Magnus Berg på 2016-03-03 10:01
Inlägg av Håkan Petersson på 2016-03-03 09:22
Kommer den även med TCT låda?Ja
Man kan se de läckra paddlarna på någon av klippen jag länkade till. Synd bara att paddlarna inte hänger med ratten när man svänger.
Paddlarna skall sitta still och vara tillräckligt långa, som på Giulia. Har paddlar som följer med ratten på min bruksbil, och det är hopplöst att hålla reda på vilken som är upp och nerväxling när du vridit lite på ratten. Mina 2 cents…
Giulia 20 Super
3 mars, 2016 kl. 19:32 #17507Inlägg av Peter Braun på 2016-03-03 05:56
Självklart så hade man aldrig köpt en Alfa om det bara handlat om rent logiska. Hade jag varit en medelsvensson så hade jag aldrig varit inne på min andra 159 SW. Någon stor svensk är jag inte heller utan snarare italiensk kroppsbyggnad. Min fru är ännu kortare än jag vilket innebär att hon har ännu jobbigare än jag att lyfta barnvagnen över den dumma och höga lasttröskeln. Varför har man det på en kombi? Att ha en barnvagn i takbox? Vilken värld lever ni i…. Med tanke på hur trång 159:an är så hade en stor svensk inte köpt en sådan heller om man har 2st småbarn. Nu har jag bortsett från detta och lider hellre lite grann istället för att köra något marginellt mer rymligt och praktiskt och ha en enklare vardag. En vanlig svensk bortser inte från dessa och köper något annat vilket gör att väldigt få Alfor säljs. I min värld så måste man sälja bilar för att överleva som tillverkare. Det är bara positivt att nya Giulia verkar vara lika rymlig som sina konkurrenter men med bibehållen design. Hade den kommit som SW utan en idiotisk…………Håller med dig men det var detta http://www.abload.de/img/1710630296_f91251bedd_xw08.jpg jag menade man inte vill se

Alberto
3 mars, 2016 kl. 20:02 #17508Den gamla Giulian är betydligt mer kantig så risken att den nya ser ut så är rätt liten. Men jag tyckte den såg rätt charmig ut;-)
3 mars, 2016 kl. 20:25 #17509Inlägg av Alberto Ferrante på 2016-03-03 19:32 Håller med dig men det var detta http://www.abload.de/img/1710630296_f91251bedd_xw08.jpg jag menade man inte vill se

Underbar!

Alfetta 1.8 -75
3 mars, 2016 kl. 21:58 #17510Inlägg av Gabriel Eriksson på 2016-03-03 20:25
Inlägg av Alberto Ferrante på 2016-03-03 19:32 Håller med dig men det var detta http://www.abload.de/img/1710630296_f91251bedd_xw08.jpg jag menade man inte vill se

Inget fel på den

GTV6 3.0 GP... | http://www.garaget.org/Besar
4 mars, 2016 kl. 01:06 #17511En sportkombi på Giulia hade kunnat bli grym. Denna hade åtminstone jag gärna ägt.
4 mars, 2016 kl. 12:00 #17512Den var inte så dum Magnus. Möjligen så såg den lite mycket halvkombi aktig ut.
4 mars, 2016 kl. 18:32 #17513Om man nu på allvar har tänkt sig att vara med och slåss om BMW/Audi/Mercedes-kunderna så borde det komma en sportwagon. Att sakna en SW kommer att göra det svårare för Alfa Romeo att ta sin del av premiumkakan. Sportiga kombis står för en stor del av försäljningen även utanför Sverige.
Alfetta 1.8 -75
4 mars, 2016 kl. 19:28 #17514Jag har hela tiden tänkt mig en kombi i still med 156 och 159 SW men den där var ju faktiskt minst lika lockande! Som en Panamera fast snygg…
Johnny – may the 4C be with you!
4 mars, 2016 kl. 19:50 #17515Jag skulle absolut kunna tänka mig en sådan. Är väl inte riktigt en SW i mina ögon, mer ett mellanting, men jag skulle inte gråta om den stod i garaget.
4 mars, 2016 kl. 20:52 #17516Inlägg av Johnny Lindén på 2016-03-04 19:28
Jag har hela tiden tänkt mig en kombi i still med 156 och 159 SW men den där var ju faktiskt minst lika lockande! Som en Panamera fast snygg…
Precis! Eller som en Ferrari FF fast med två dörrar till.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.