Svar till: Lite info om Giulia mm

Forum Allmänt Lite info om Giulia mm Svar till: Lite info om Giulia mm

#17586
Nihat Dizdar
Deltagare

    Det är helt klart att Giulia’n är lite större än BMW 3-serie, förutom GT’n som är större än 5-serie, men det vore ju självmord att prisa in sig högre än och även i samma nivå som BMW. Alfa har MYCKET att bevisa för marknaden där BMW i stort sett är måttstocken för sportiga familjebilar, oberoende om de har småfel här och där och tappar lite i kvalitet de senaste åren. 

    Ska man lyckas så tror jag personligen snarare att initialt prisa Giulia i rätt nivå strax under BMW och få igång volym för att därefter se utfallet och kanske ta ut ett likvärdigt pris om man lyckas med kvalité, körprestanda och miljöprestanda.

    Vi håller såklart tummarna för att detta skall bli bra! Kanske årets bil nästa år

    Nihat Dizdar