Svar till: Lite info om Giulia mm

Forum Allmänt Lite info om Giulia mm Svar till: Lite info om Giulia mm

#17601
Alberto Ferrante
Deltagare

    Absolut ingen kritik mot tråden och dess inlägg, tvärtom. Det är bara bra att olika perspektiv kommer fram. Jag gillar läsa mer det som man kanske inte håller med. Vad kul är det att bara konstatera att alla vi är lika? 

    Jag håller med dig gällande “det var dem som började” även om jag tror att det är mest medierna som har styrt diskussionen.

    Jag vet själv att det inte är lätt att låta bli jämförelserna framför allt med BMW eftersom det enda märke som en Alfista kan tänka sig vara “otrogen” med är just BMW 

    Det jag menar är att det inte gynnar Giulia om man riktar in diskussionen för mycket på “min pappa är starkare än din”, även om det kan vara kul att retas lite, man vinner sällan att spela ett spel som andra har längre erfarenhet av. 

    Låt oss titta OCKSÅ på fenomenet Giulia från en annan synvinkel, utan att behöva överdriva (typ som att säga “Giulia skriver om bilens historia”), kan man säga att Giulia lägger lite andra och nya ramar, kriterier och dimensioner i processen “val av bilen”.

    Att prata mer om vad Giulia ÄR och mindre om vad Giulia INTE ÄR kan gynna vårt älskade märket……….ni vet vad man säger om INTE-budskapet mot barnen och…………var är vi för något om inte STORA BARN? 

     

    Alberto