Svar till: Lite info om Giulia mm

Forum Allmänt Lite info om Giulia mm Svar till: Lite info om Giulia mm

#17602
Nihat Dizdar
Deltagare

    Som sagt, vi får vara så pass ärliga att en jämförelse med BMW 3-serie kommer att ske antingen vi vill det eller ej. Ska man dessutom upp i de säljvolymer man siktar på så kommer garanterat alla icke Alfisti att göra dena jämförelse, det räcker helt enkelt inte med oss invigda/smittade .

    Jag är en äkta Alfisti men för tillfälligt kör jag en 320d GT och det är ett rent mellanspel tills Giulian går att köpa. Jag valde faktiskt mellan Audi A5 och BMW 3-serie GT men faktum är att jag valde BMW’n för  1) bakhjulsdrift, 2) Vill inte stödja fuskare!. Ville egentligen ha en 328i GT, dvs bensin , men fann inget lampligt objekt just då.

    Jag kan ärligen säga att det är en bra bil så här långt men……fasiken vad “könlös” den är. På det planet har BMW tappat, i alla fall vad avser 3-serie. Nu vill vi bara få möjlighet att testa Giulia snarast möjligt. Hoppas något bensinalternativ kommer samtidigt som dieslarna, hellst 250Hk versionen!

    Nihat Dizdar