Svar till: Lite info om Giulia mm

Forum Allmänt Lite info om Giulia mm Svar till: Lite info om Giulia mm

#17630
Biörn Bladh
Deltagare

     

    “Toksatsningen” på diesel har väl gjorts mest för den lägre förbrukningen och “tack vare” klimathysterin.

     

    Läste en intressant artikel i DN nu på morgonen om att blanda i 15-20% metanol i bensinen. Det resulterar i lägre förbrukning och c:a 14% lägre fossil koldioxidutsläpp, så klimatet får sitt. Vid många tusen mils provkörning har inga störningar heller konstaterats. Smart!