› Forum › Allmänt › Lite info om Giulia mm › Svar till: Lite info om Giulia mm
14 maj, 2016 kl. 08:38
#17630
“Toksatsningen” på diesel har väl gjorts mest för den lägre förbrukningen och “tack vare” klimathysterin.
Läste en intressant artikel i DN nu på morgonen om att blanda i 15-20% metanol i bensinen. Det resulterar i lägre förbrukning och c:a 14% lägre fossil koldioxidutsläpp, så klimatet får sitt. Vid många tusen mils provkörning har inga störningar heller konstaterats. Smart! 