Svar till: Lite info om Giulia mm

Forum Allmänt Lite info om Giulia mm Svar till: Lite info om Giulia mm

#17631
Håkan Petersson
Deltagare

    Jag ser bara fördelar med att köra en Diesel. Tar mindre bränsle, bra mycket starkare, mycket mjukare gång, trevligare att köra mm. Att blanda i metanol är rent nonsens, tar bort alla positiva effekter som en Dieselmotor har. Detta är en lobbyverksamhet då det är svårt att sälja metanol utanför den inblandning som sker i bensinen. Spridare och Dieselpump har redan problem med att bränslet är för tort, hur ska det då bli när man blandar in metanol. Smart av Alfa att skicka ut Dieslarna först, det är där marknaden finns. Sist jag läste så var försäljningen av Diesel över 70% och ökande.