› Forum › Allmänt › Lite info om Giulia mm › Svar till: Lite info om Giulia mm
20 maj, 2016 kl. 10:29
#17648
Att skatten i Danmark är ca 180% stämmer ganska bra med min erfarenhet.
2010 köpte jag min MiTo QV i Århus. Danska utpriset var ca 300 000 Dkr. Jag betalade netto 104000 Dkr. När jag tog över den till Sverige tillkom momsen på 25%. Moms räknas på priset i SEK (kursen var då ca 140). Mitt pris i Sverige blev då 104000 * 1.4 * 1.25 = 182000 SEK