Svar till: Lite info om Giulia mm

Forum Allmänt Lite info om Giulia mm Svar till: Lite info om Giulia mm

#17696
Stefan Atterhall
Moderator

    Inlägg av Peter Braun på 2016-06-30 22:41

    Chris var helt klart mer positiv. Tyvärr så verkar Giulia QV ligga något efter M3 i en del punkter. Det kan bero på att den är lite mer komfortanpassad, men med tanke på de bra tiderna på ringen så hade jag trott att den skulle sopa banan med M3 och vad de heter. Samtidigt så är den nyligen släppt med en helt ny plattform så det finns nog plats för lite justeringar. 

    Chris lyfter fram att Giulia Q är en trevligare bil att köra på gatan och att det bara är de där sista små detaljerna för att den ska vara helt på par med M3 som banmaskin saknas, men att den är riktigt bra även på bana. Det man inte har tagit med i diskussionen är GTA-versionen som redan nu börjat rulla runt som mula och även provkörts på Ringen. Jag blir inte ett dugg förvånad om den kommer slå M3 i dess råaste produktionsversioner på fingrarna på alla punkterna gällande bankörning när den kommer…

    Det ska bli kul att få provköra Giulia senare under sommaren när den börjar dyka upp. Innan dess får vi leva med en massa spekulationer och mer eller mindre färgade webreportage.

    I/utanför garaget: Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14 | Sprint Veloce 1.7 8V -87 | Alfasud TI 1.7 8V -78