Svar till: Alfa Gtv 3,2

Forum Allmänt Alfa Gtv 3,2 Svar till: Alfa Gtv 3,2

#17795

kan inte svara på så mycker av dina frågor, men har en och det är en helt underbar bil som mosar det mesta. Den motorn tillsammans med design, och vägkänsla är svårslaget. Dessutom är den praktisk med riktigt sjysst baksäte och stort bagage. Kostar som en ordinär veckosemester med familjen…

Som jag förstått det är det samma motor som i GTA,n men den är mappad med 10 extra hkr i GTA’n. Nån dramatisk facelift av GT’n tror jag aldrig kom. Det var mest frågan om nån kromlist här o där och lite andra instrument. Personligen tycker jag 3.2V6 Gt’n är mer Alfa än 156 GTA.

Alfa GT 3,2 V6 är en kommande klassiker enligt förståsigpåarna. Och som jag förstått det är det är den sista Alfan som förärades bussomotorn. Bara en sån sak.

 

 

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj