Svar till: Avauktorisationer av Alfaverkstäder

Forum Allmänt Avauktorisationer av Alfaverkstäder Svar till: Avauktorisationer av Alfaverkstäder

#17907
Peter Braun
Deltagare

    Håller med innan om 159:an. Hade man gjort en facelift så kunde man ha fortsatt med modellen, dock inte annars. Det man kunde ha gjort är att ha olika trimningsgrad på TBi och dieseln. Sedan så skulle man ha piffat upp interiören med modernare utrustning och snyggare displayer. Man kunde kanske ha förbättrat isoleringen med och slipat på chassit. Min 159:a är en 2011. Hade den fortsatt att vara likadan även 2013 så hade nog jag aldrig köpt en ny sådan. Att då sälja på pris tror jag är fel. Finns andra märken som kan göra det jobbet. En Alfa skall tillhöra toppen i sin klass, i alla fall om vi snackar chassi, motorer, design…..