- Detta ämne har 20 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 18 februari, 2016 kl. 10:26 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Hedin Bil AB köper upp Klasén Bil AB. Verkar som det ska vara väldigt stora återförsäljare med många olika märken för att kunna fortsätta.
Kan inte vara möjligt att de kräver betongplatta utanför verkstäderna. Man ska inte tro på allt man läser och hör.
Jag håller helt med dig bilen kunde lätt levt ett par år till men man hade redan skalat ner motorutbudet till 1750 och 2.0 JTDM 2012 var det bara dieseln kvar. Jag har för mig att man motiverade nerläggningen med att man behövde fabrikskapaciteten till nån Fiat samt att 159 var dyr att tillverka sen trodde man väl fortfarande att Giulia skulle komma 2013 när beslutet om nerläggning togs men det är fortfarande jätteknepigt att lägga ner en modell utan någon ersättare. Vad jag förstår fanns det dessutom en facelift prototyp färdig.
varför syns det inte vilket inlägg jag svarar på? jaja det var tänkt som ett svar till 159 ans förtidiga död.
Håller med innan om 159:an. Hade man gjort en facelift så kunde man ha fortsatt med modellen, dock inte annars. Det man kunde ha gjort är att ha olika trimningsgrad på TBi och dieseln. Sedan så skulle man ha piffat upp interiören med modernare utrustning och snyggare displayer. Man kunde kanske ha förbättrat isoleringen med och slipat på chassit. Min 159:a är en 2011. Hade den fortsatt att vara likadan även 2013 så hade nog jag aldrig köpt en ny sådan. Att då sälja på pris tror jag är fel. Finns andra märken som kan göra det jobbet. En Alfa skall tillhöra toppen i sin klass, i alla fall om vi snackar chassi, motorer, design…..
Inlägg av Thomas Sjölin på 2016-02-17 21:48
Kan inte vara möjligt att de kräver betongplatta utanför verkstäderna. Man ska inte tro på allt man läser och hör.
Citerar bara min f d märkesverkstad.
Sven L