› Forum › Allmänt › ALFA tillbaka i F1 › Svar till: ALFA tillbaka i F1
12 februari, 2016 kl. 23:31
#17989
Jag tycker det är en bra idé! Formel 1 har mycket större genomslagskraft än DTM eller Sportvagns-VM. Och när högste chefen för FCA drömmer om Alfa Romeo i Formel 1 kanske det kan genomföras – det är ju ändå han som till slut bestämmer.
Möjligen underskattar Marchionne svårigheterna att etablera sig som ny konstruktör i Formel 1 men i samarbete med Ferrari vore det ingen omöjlighet. Eventuellt skulle Alfa Romeo kunna ta över det italienska Toro Rosso-stallet som redan kör med Ferrari-motorer, och har ett eget chassi som i vissa avseenden till och med bedöms vara bättre än vad deras nuvarande ägare Red Bull har.