› Forum › Allmänt › Mycket bullrig Giulietta › Svar till: Mycket bullrig Giulietta
15 april, 2016 kl. 16:05
#18450
Jo, att vägarna ofta är dåliga bidrar ju. Jag bytte från en BMW 318 och fick en smärre chock över ljudnivån i Alfan. Nu står jag ut med en del just för att det är en Alfa, men vill ändå minimera skadan så gott det går. Däckexperten på däck online rekommenderar fortfarande Dunlop Sport Maxx så i och med ditt senaste inlägg Alberto, så lutar det åt dessa nu.
Det lustiga är att bullret är nästan konstant från däcken oavsett om jag kör i 60 eller 160. Om något så är det behagligare i 160 då vindbruset tar över mullrandet lite mer. Detta gäller dock bara dålig asfalt, på “svart” väg så är bilen lika tyst som BMW´n tycker jag.