- Detta ämne har 9 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast 8 mars, 2017 kl. 10:27 av .
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Hej
Vilken har rymligast baksäte, 159 sedan eller giulietta? Tänker främst på hur takhöjden. Hur sitter man om man är 185cm lång?
/Martin
Inlägg av Martin Lembke på 2017-03-02 19:31
…Hur sitter man om man är 185cm lång?…
Där fram. 
Jag är fullständigt Räserskadad
jag är 190 lång och sitter ok i 159 sw och i Giulietta hur 159 berlina är vet jag inte kan ju vara något lägre takhöjd men tror inte det skiljer mycket. Bäst är väl om du åker och provsitter.
Krasst sett, förvisso hade jag en 159 SW, men det är bättre takhöjd i Giuliettan. Benutrymmet tämligen lika, vad som skiljer mest är att sittdelen i Giuliettan är rätt kort, ser ut att var “bra benutrymme” när man tittar in, men det är risigt med lårstöd istället.
CAR 9131 156 GTA Q2 -03, Giulia Veloce Q4 -18, BMW 520d Mildhybrid -20
Beror också hur “människan” som ska sitta där är konstruerad. 
Jag är 188 lång och sitter bak i min 159 utan större problem. Men min samåkarkompis som är ungefär lika lång har låång överkropp så för honom blir det nästan takkänning.
Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
Tack för alla svar.
Får åka ut med frun och provsitta.
Titta på en UTAN glastak..
Jag har glastak på min och är väldigt nöjd med det. Varför bör ts titta på en utan?
Det gör kanske att innertaket kommer lite längre ner = sämre takhöjd inuti. Brukar iaf vara så i bilar med taklucka.
Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
Inlägg av Christer Andersson på 2017-03-08 08:40
Det gör kanske att innertaket kommer lite längre ner = sämre takhöjd inuti. Brukar iaf vara så i bilar med taklucka.
Var kanske otydlig men ts frågade om takhöjd bak.
Det skiljer rätt mycket på takhöjden med eller utan glastak. 6-8 cm tror jag utan att ha mätt.
Har bilar både med och utan taklucka/glastak.