- Detta ämne har 7 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 18 december, 2015 kl. 13:57 av
Karl Sandler.
-
FörfattareInlägg
-
11 december, 2015 kl. 00:07 #1726011 december, 2015 kl. 21:25 #17261
Annonser ska annars läggas i annonsdelen av sajten, inte i forumet. Bara så du vet.
12 december, 2015 kl. 10:44 #17262Jo, om jag ska sälja något så använder jag naturligtvis forumdelen “Säljes”./ annonser.
När jag vill uppmärksamma mina kamrater Alfisti på Alfa-relaterade händelser av vikt lägger jag det på forumdelen “Allmänt”. Även om det handlar om en annons så är ju syftet att uppmärksamma Alfas prisbild internationellt – inte att få till stånd en försäljning..
God Hjul !

Scuderia 116
12 december, 2015 kl. 17:02 #17263Nog för att 75:or är lite coola, men om den bilen blir såld till något som är över halva det utgångspriset före jul ska jag äta upp min hatt och barnens halsdukar också.
dock tycker jag på allvar det är befriande att se folk – i Sverige och utomlands – sätta ambitiösa priser. Det värsta som kan hända är väl att bilen förblir osåld och kanske kan dessa priser ändå tala och verka för en höjd prisbild. På sikt.
12 december, 2015 kl. 18:41 #17264Kan låta dyrt, men vad skulle det kosta att renovera upp en alldaglig 75 3,0 QV till toppskick? Tror inte 150 k skulle räcka.
12 december, 2015 kl. 19:06 #17265Inte för att låta gnällig men om syftet var att skapa en diskussion runt priser och dylikt kanske trådens rubrik och i princip enbart länk till en annons var en aning missvisande. För annonstips finns ju annars en sådan kategori under annonsdelen.
12 december, 2015 kl. 20:52 #17266Ja, är den utan rost och i övrigt fungerande utan problem så är det naturligtvis ett helt ok pris.

..Men det vet man ju aldrig. “Alltid” massa “pet” på äldre bilar….

Nu inser jag hur otroligt billig min “Posse” var…..
18 december, 2015 kl. 13:57 #17267De som följer Subito, Autoscout24 och Mobile vet också att bilarna ligger ute i åratals utan att bli sålda. Gäller inte bara Alfor, utan också många andra märken. Ärligt talat, vem skulle köpa en 75 Qv för 16 000 Euro? Tyngsta karossen, mesta utrustningen och ABS. Den här bilen har dessutom rullat över 10 000 mil.
Av 75-orna kan jag bara se 75 3,0 1988-a (utan kat), 75 Turbo Evo och 75 Turbo från 1987 som värda att investera någon större slant i, ännu så länge. Givetvis kända racebilar också. Dessa modeller finns dessutom på närmare håll att köpa för avesvärt mindre pengar, om man vet vart man ska leta.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
