Färska bilder på alfa stelvio suv.Det är lite ändring på strålkaste fram jämfört med giulias.
Spännande. Kul att den då skiljer sig lite från Giulian fram i alla fall. Synd att man inte kan välja denna bil som tjänstebil….
Alfa har blivit väldigt duktiga på att hålla sina modeller hemliga. Bara en månad kvar till premiärvisningen av Stelvio och fortfarande bara välmaskerade bilder.

Spännande. Tror att denna modell blir väldigt viktig för Alfa. Rent ekonomiskt såg drar de kanske mer in pågår denna modell än giulia. Oavsett om man gillar SUV:ar eller ej så bidrar den till överlevnad och möjlighet till andra spännande modeller.
Inte många dagar kvar nu. Spännande!
Direktsänd presskonferens imorgon kl 18:15 från LA.
Imorgon bitti får vi se… De ska tydligen sända bilder live från premiärvisningen 06.15 CET 
156 SW GTA
MiTo 1.4 Multijet
156SW 2.0 JTS
6:15 PM lokal tid eller CET?
Är det lokal tid så är det 3:15 på natten. Vete tusan om jag orkar det. 
6.15 CET enligt svenska Alfa Romeos Facebook sida.
Märkligt om de har en visning i LA kl. 9,15 PM. Skulle för tro att de läst fel. 09,15 AM, d.v.s 18,15 CET.
Presskonferensen är på morgonen i LA, alltså strax efter kl 18 vår tid. Nedräkningen på hemsidan har ca 12h kvar nu.
Släpptes några officiella smakprov av Stelvio Quadrifoglio igår.
Gillar kolfiberstaget i motorrummet.


Två bilder från insidan. Allt känns ju igen från Giulia, men lite annan form på panelen runt instrumenteringen.

Och sist några originalskisser.

…och här har vi den….
http://www.automobilemag.com/news/first-look-2018-alfa-romeo-stelvio/
Nihat Dizdar