Trist att Alfa tar fram något så trist som en suv.
Giulietta -> Abarth 595
SUV är något som säljer och något folk vill ha. En SUV behöver inte vara trist heller. För att Alfa skall kunna visa upp och ta fram specialmodeller och överleva så måste de även sälja bilar som ger både volym och bra vinst.
Har haft och har många Alfor i över 25 år men ingen inkl nuvarande Giulietta QV har gjort 0-100 på 5,7. Så tråkig jag vet inte. Ska testa den ordentligt när jag fått den men det känns ju inte som ett nerköp som vardagsbil 
tråkig är den förmodligen INTE. Hur många på forumet har en icke preppad banalfa med bättre prestanda?
Mange W
Magnus, blir det en Stelvio så ska det vara minst 280 hk bensin! Hinner kanske komma ännu fler versioner tills det kan tänkas vara dags.