155 Q4 – 93

Forum Projekt 155 Q4 – 93

Visar 15 inlägg - 331 till 345 (av 597 totalt)
  • Författare
    Roger Forsberg
    Deltagare

Du har och göra med andra ord  

GTV 916 3.0 24V -97

Benny Steen
      Deltagare

Christer, du känner inte till någon som har en risig 155 q4  ? , jag skulle vilja ha en sådan till att utveckla till isracing.

Inredning spelar ingen roll, mekanik är inget bekymmer och allmänt skabbig funkar också 🙂

/B

Crister Borg
        Deltagare

Lycka till, Benny…

Jag har en lista med de q4or som finns i Sverige, det är 18 stycken. Den är inte ny och kan naturligtvis ha förändrats. Hälften av bilarna känner jag till och troligheten att köpa en billig, sliten bil för några 1000 är minimal. De flesta vet vad dom har och då priserna, på de få tillsalu ute i Europa, närmar sej 10000 Euro så får man betala rejält även för “skrot”. Totalt så tillverkades ju bara ca 2500 stycken som nu är spridda över världen. Visste jag om nån billig tillsalu så hade jag köpt den själv, inte alls för att va elak mot dej!

elCrillo Kalmar

Crister Borg
          Deltagare

Börjat pilla ihop inredningen…! Nytvättade c-stolpklädseln på plats!

elCrillo Kalmar

Crister Borg
            Deltagare

Baksäte och hatthylla sitter fint! Börjat flytta över instegsplast från TSen.

elCrillo Kalmar

Crister Borg
              Deltagare

Äntligen! Efter flera månader va det till slut min “tur” att få rörböjjar…! Nu fattas det en katt, en ljuddämpare och siliconslangar för att få ihop avgas o tryckrör. Saaakta men relativt säkert närmar sej slutet. Eller början beroende på hur man ser det…

elCrillo Kalmar

Thomas Sjölin
                Deltagare

Det är inte början på slutet, det är slutet på början!

Gabriel Eriksson
                  Deltagare

Men! Har du inte fått rören förrän nu? 

Alfetta 1.8 -75

Crister Borg
                    Deltagare

Thomas: Förhoppningsvis! Den här säljer jag aldrig!

Gabriel: Dom kom visst i måndags… Fick skaplig rabatt men ändå, för dåligt…

elCrillo Kalmar

Kul att se ditt bygge Crister! Får beklaga sjudomen Du ger mig inspiration att ta tag i mitt Q4 projekt

Crister Borg
                      Deltagare

Tack Johannes! Din bil ser ju riktigt fin ut!!! Vad behövs göras med den?

elCrillo Kalmar

Tackar! Justera handbromsen och laga ett rosthål i holvet, sen bör den vara redo, med lusten har försvunnit och nu har den blivit stående alldeles för länge, försökte ge mig på att byta till ett supersprint extraktor grenrör, men det gick jag bet på, vet inte hur jag ska komma åt skiten haha

Crister Borg
                        Deltagare

Jag byggde ett eget grenrör liknande dit och det är ett jäkla pill att få dit det… Tålamod och svordomar hjälpte, återstår att se om det blev tätt…

Hoppas att din inspiration återvänder! Planen är att köra min till Skokloster 2016…

elCrillo Kalmar

Vad måste man släppa för att kunna montera det?

Crister Borg
                          Deltagare

Oj, det vet jag inte… Jag rev toppen då packningen gått så hela fronten ink kylare, kylarbalk mm va borta när jag monterade grenröret. Det va helt “rent” då – ingen turbo eller avgassystem ivägen. Trångt som 17 ändå att komma åt skruvarna. Men det ska väl gå att byta på plats, utan att riva halva bilen…

elCrillo Kalmar

Visar 15 inlägg - 331 till 345 (av 597 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.