155 Q4 – 93

Forum Projekt 155 Q4 – 93

Visar 15 inlägg - 361 till 375 (av 597 totalt)
  • Författare
    Crister Borg
    Deltagare

Ja, eller hur…! Nu är semestern slut och jag har inte gjort en bråkdel av vad jag tänkt… Men sen, sen! Då…

elCrillo Kalmar

Crister Borg
      Deltagare

Gammal och ny…

elCrillo Kalmar

Crister Borg
        Deltagare

elCrillo Kalmar

Crister Borg
          Deltagare

Nu är alla fjädrar/dämpare bytta mot hårda prylar från FK…!  Nu kan jag inte skjuta upp avgassystem/tryckrör så mycke längre så det är nästa steg mot uppstarten… 

elCrillo Kalmar

Yay mer framsteg!  

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Crister Borg
            Deltagare

En bild på inga framsteg…  Jo! Bilen står nu på 4a pallbockar för att få mesta möjliga höjd under. Jag såg när jag pillade på dämparna/fjädrarna bak att lastavkännarventilen såg ledsen ut. Nåt rör in i den va också rostigt. Så det blir nästa lilla projekt – riva den och byta fler bromsrör… Efter det så ska jag bygga avgasystem. Köpte en rostfri Simonsdämpare i veckan så nu fattas det bara en sportkat så har jag allt…

elCrillo Kalmar

Filip Norén
              Deltagare

Inlägg av Crister Borg på 2015-08-30 18:05

En bild på inga framsteg…  Jo! Bilen står nu på 4a pallbockar för att få mesta möjliga höjd under. Jag såg när jag pillade på dämparna/fjädrarna bak att lastavkännarventilen såg ledsen ut. Nåt rör in i den va också rostigt. Så det blir nästa lilla projekt – riva den och byta fler bromsrör… Efter det så ska jag bygga avgasystem. Köpte en rostfri Simonsdämpare i veckan så nu fattas det bara en sportkat så har jag allt…

Gott om plats! 

Det är bara att gratulera ang lastkännarventilen… Allt satt som berget på min GTV så jag plockade fram Herr Bågfil (som han kallades i en annan tråd  och sågade loss skiten. Som bonus får du bra träning för armar/axlar när du ligger på rygg och sågar. Därefter passade jag på att dra nipplarna runda på 5 sek, sen svor jag en stund och körde Herr Vinkelkap på nipplarna. Det är 2 par i olika storlek har jag för mig, men det var inga bekymmer att skaffa nya på närmsta reservdelsbutik. Med andra ord: ladda upp med fräscha rör och nipplar 

GTV 916 Twin Spark -95 på långtidsförvaring

Crister Borg
                Deltagare

Hmmm – hade det på känn, Filip… Vi får väl se snart om det är lika illa här. Men trångt i garaget är det… Stångas med grannens Fiat som är tillsalu! 4500 mil för en -07a är inte långt och den är jättefin! Men 65000:- – njaeej…

http://www.blocket.se/kalmar/Pedantskott_Fiat_Bravo_1_4_120_jet_62369646.htm?ca=18&w=3

elCrillo Kalmar

Crister Borg
                  Deltagare

Inne en sväng igen för nya prover och läskiga undersökningar… Förhoppningsvis orkar jag med lite meck denna vecka också, är hemma en kortis men ska tillbaka imorn och nästa vecka och fortsätta…

elCrillo Kalmar

Crister Borg
                    Deltagare

Där är den rackarn… Den rör sej vilket är bra, antar jag. Fjädern är rostig och slapp, vilket inte är bra antar jag… Får forska i handböckerna hur det är tänkt att funka innan jag river nåt i onödan.

elCrillo Kalmar

Crister Borg
                      Deltagare

Städade lite i garaget och fick se hela sidan av bilen, det va ett tag sen… Låg under en stund och funderade på avgassystemet. Det blir ett 116-liknande ormbo vid drivaxel/kardan men det löser sej väl…

elCrillo Kalmar

Henrik Ahnfeldt
                        Deltagare

Inlägg av Crister Borg på 2015-09-03 11:22

Där är den rackarn… Den rör sej vilket är bra, antar jag. Fjädern är rostig och slapp, vilket inte är bra antar jag… Får forska i handböckerna hur det är tänkt att funka innan jag river nåt i onödan.

Ta bort skiten och sätt en reducering under förarstolen som inte syns.

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Crister Borg
                          Deltagare

Hur funkar det, Henrik!!? Vad för slaggs reducering och hur gör man med bromsrören – kopplar man ihop dom eller drar nya…?

elCrillo Kalmar

Crister Borg
                            Deltagare

Ett litet, litet ryck…! Bytt bränslefilter. Och några skruvar som gick av…

elCrillo Kalmar

Per Wadén
                              Deltagare

Har en reduceringsventil från en 95 som ser ut att vara den samma som på Q4án. Den ser ut att inte ha suttit så länge där.

Du kan slå mig en signal 0708-15 01 93.

Per

PerBerlina

Visar 15 inlägg - 361 till 375 (av 597 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.