155 Q4 – 93

Forum Projekt 155 Q4 – 93

Visar 15 inlägg - 301 till 315 (av 597 totalt)
  • Författare
    Gabriel Eriksson
    Deltagare

Ja det är min, jag syndar ju lite ibland…  Men den har iallafall en TwinSpark-motor… 

Alfetta 1.8 -75

Crister Borg
      Deltagare

elCrillo Kalmar

Crister Borg
        Deltagare

Klister-märkt…

elCrillo Kalmar

Thomas Sjölin
          Deltagare

Inte Cristermärkt?

Crister Borg
            Deltagare

kaaapppssssssssssssssscccccccccccccccccccccchhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh…

Väntar fortfarande på de rostfria böjjarna. Först skulle dom komma den 15/4, nu är budet runt den 10/5… Det ska, enligt huvudlagret, bero på att jag beställt för många. De som beställt enstaka går före. Heeeelt logiskt…

elCrillo Kalmar

Gabriel Eriksson
              Deltagare

Öh!  Hur många böjjar har du beställt egentligen, 1000st? Finns det ingen annan leverantör? Låter ju som en märklig firma tycker jag.

Alfetta 1.8 -75

Crister Borg
                Deltagare

Jag beställde 5 st 2,5″ 180 graders rostfria Simons böjjar av Autoexperten… Jag kan få dom tidigare om jag betalar en direktfrakt, men så bråttom har jag inte så att jag betalar för ingenting. Personalen i butiken skämdes rejält, så jag kan nog vänta mej extra rabatt… Baktanken med det är att firman har konto där, så jag får rabatt + slipper momsen. Det blir ju en del pengar som jag sparar då… 180 graders böjjar blev det för att få ut så många böjjar som möjligt då jag kan såga sönder dom så dom passar.

elCrillo Kalmar

Gabriel Eriksson
                  Deltagare

Ja man får väl hoppas dom ger lite extra rabatt då, annars skulle man ju tycka att 5 böjda rör skulle gå att få fram på nån timme snarare än några veckor. Men men… 

Alfetta 1.8 -75

Crister Borg
                    Deltagare

Bruksbilsmeck. Jag hatar bruksbilsmeck. En fredagkväll. Jag hatar bruksbilsmeck, speciellt på fredagskvällar…

Avgassystemet har låtit “manligt” ett tag nu och det har bara blivit värre. Dax att byta men hade ingen lust att lägga många tusen på bruksbilen. Man kan ju köpa fräna saker till q4an istället… Ett komplett avgassystem från Polen via Ebay med frakt för strax över 1000:- är väl för bra för att va sant… Men det såg rättså hyggligt ut när det kom, verkar helt klart värt pengarna!

Gamla burken…

elCrillo Kalmar

Crister Borg
                      Deltagare

Hm… Fästet på nya burken va lite off, tur att man har svets o kap på jobbet. Snabbt fixat! 

elCrillo Kalmar

Crister Borg
                        Deltagare

Dåliga mobilbilder men här är skillnaden på Polsk originalslutrör och CalmarEdition…

elCrillo Kalmar

Crister Borg
                          Deltagare

Färdig! Rätt nöjd. Det blev tyst o fint. Hade väl varit kul om man hört Busson lite mer men det är ju en bruks, så det duger! Helt ledbruten efter att krälat runt under bilen, svärandes. Riktigt avundsjuk på billyftsägare. Tog drygt 3 timmar, men då gjorde jag slutröret också. Jäkligast va “skruvarna” mellan avgas och kattarna. Fick bränna nya hål med gasen för att få dit det nya. Alltid extra spännande att ligga nästan klämd under bilen med gasen fladdrandes… 

elCrillo Kalmar

Crister Borg
                            Deltagare

Pillat frambromsar! Det som är kvar är bromsslangen, ska beställa på måndag. Det blir den lokala hydraulfirman som får göra ett par.

elCrillo Kalmar

Crister Borg
                              Deltagare

Fälgarna passar skitbra med 5 mm spacer från en 155 widebody!!!  Tyvärr så verkar inte färgen va så slagtålig, vi får se om den sitter kvar…

elCrillo Kalmar

Crister Borg
                                Deltagare

Nypressade bromsslangar fram från hydraulfirman Söders!

elCrillo Kalmar

Visar 15 inlägg - 301 till 315 (av 597 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.