- Detta ämne har 596 svar, 52 deltagare, och uppdaterades senast 15 maj, 2019 kl. 08:05 av
Crister Borg.
-
FörfattareInlägg
-
13 december, 2015 kl. 17:14 #46384
Ja det va klantigt… Precis innan muttern lossade han jag tänka tanken. Men slö i reaktionen som man är gick det åt skogen…
Det kan va intressant Per! Jag har iof garageförsäkrat och då ingår glas. Rutan är väl limmad så det är nog bäst att ett proffs får göra jobbet så småningom. Men hur mår resten av karossen!!? Är det nåt man kan fylla på med grejjer och få liv i eller är den sönderrostad…!?
elCrillo Kalmar
13 december, 2015 kl. 18:46 #46385Inlägg av Crister Borg på 2015-12-13 17:14
Jag har iof garageförsäkrat och då ingår glas. Rutan är väl limmad så det är nog bäst att ett proffs får göra jobbet så småningom.
Om det där finns i min garageförsäkring ska du få en beställning på undre fjäderbensstag som tack för tipset.
/Rikard
13 december, 2015 kl. 19:13 #46386Ha, ha!
Håller tummarna Rikard! 
elCrillo Kalmar
13 december, 2015 kl. 21:28 #46387Där är bara fram och bakruta kvar!
Den var rostig och köpt för fälgar och bra och ha delar.
Per
PerBerlina
11 mars, 2016 kl. 14:56 #46388Oj, va länge sen jag gjorde nåt här… Idag blev det iallafall lite finmeck med montering och installering av laddtrycksmätaren…! Den lyser så fint men det gjorde inte övrig instrumetbelysning såklart. Får felsöka innan jag skruvar tillbaka mätarhuset. Kan va en säkring, kan också va hela chassiet.
Det kommer tyvärr att fortsätta att bli lite glest med uppdateringarna här pga sjukdom, men jag hoppas fortfarande på uppstart i år. Det blir garanterat inte till första maj som jag hoppats på… 
elCrillo Kalmar
11 mars, 2016 kl. 22:02 #46389Inlägg av Crister Borg på 2016-03-11 14:56
Oj, va länge sen jag gjorde nåt här… Idag blev det iallafall lite finmeck med montering och installering av laddtrycksmätaren…! Den lyser så fint men det gjorde inte övrig instrumetbelysning såklart. Får felsöka innan jag skruvar tillbaka mätarhuset. Kan va en säkring, kan också va hela chassiet.
Det kommer tyvärr att fortsätta att bli lite glest med uppdateringarna här pga sjukdom, men jag hoppas fortfarande på uppstart i år. Det blir garanterat inte till första maj som jag hoppats på… 
Ja , alltid är det nåt. Man får glädja sig åt det lilla, laddtrycksmätaren lyser, bra så
. Kämpa på, ingen stress, en dag kommer den starta.
/Mattias
14 mars, 2016 kl. 13:12 #46390TACK Mattias! Jo det får bli små steg och till slut så är den väl klar!
Bytte alla lampor i instrumenthuset och fortfarande inget lyse. Konstaterade att ström går fram till reostaten (?) som justerar ljusstyrkan på instrumenbelysningen men där tar det stopp. Det sitter också en röd lysdiod på den övre kåpan och en brytare på den undre. Lampan lyser när man slår till brytaren, men bara när tändningen är på. Först trodde jag det va nån hemmagjord larmatrapp men det far iväg sladdar bortåt gaspedalen… Hm, får forska vidare men det är inte nån originalpryl iallafall.
elCrillo Kalmar
28 mars, 2016 kl. 16:09 #46391
elCrillo Kalmar
28 mars, 2016 kl. 16:32 #46392- Va äre här!? Brytaren och dioden i rattplasten ser eftermonterat ut men resten ser ut att komma från fabrik. Microbrytaren satt vid gaspedalen och var kopplad till ett par reläer och en box med nån justerskruv/pott i. Sen går det sladdar ut i motorutrymmet, via +, till en elstyrd ventil tror jag. Min gissning är att det är nån slaggs overboost. Jag har ingen ingång på min waistgate för nån slang så jag tar bort alltihop…
elCrillo Kalmar
7 april, 2016 kl. 19:22 #46393- Det blev en liten avgasrörsupphängning… Muttrarna på klamman blir lägsta punkten på bilen, så när allt är monterat så tänkte jag svetsa klamman och kapa bort nederdelen.
elCrillo Kalmar
7 april, 2016 kl. 20:17 #46394Inlägg av Crister Borg på 2016-04-07 19:22
- Det blev en liten avgasrörsupphängning… Muttrarna på klamman blir lägsta punkten på bilen, så när allt är monterat så tänkte jag svetsa klamman och kapa bort nederdelen.
Du kan inte svetsa på en krok på överfallet på en vanlig klamma och vända muttrarna uppåt?
Då går det ju att lossa om det skulle behövas.7 april, 2016 kl. 20:28 #46395- Jo, man kan göra så men det inte rätt…

- Jo, det va rätt korkat att vända den “uppåner”.

- Jo, jag gör nog en ny…

elCrillo Kalmar
8 april, 2016 kl. 15:48 #46396- Så här skulle det ju va…

elCrillo Kalmar
10 april, 2016 kl. 18:38 #46397- Tight… Jag får in fingrarna mellan röret och knuten. Hur varmt blir det här bak? Behöver jag linda avgasbinda tror ni? Och ni som vet – systemet är 3″ till 200 cells sportkatt, sen är det 2,5″ hela vägen bak. Kommer det låta “för mycke” utan dämpare längst bak…? Bilen kommer ju gå med full inredning och bruksas iallafall på sommaren är det tänkt. Har en oval, ca 40 cm lång, dämpare liggandes men velar om den ska dit. Det är lite trångt där också.
elCrillo Kalmar
10 april, 2016 kl. 18:49 #46398Inlägg av Crister Borg på 2016-04-08 15:48
- Så här skulle det ju va…

Pööörfeckt!

-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.