155 Q4 – 93

Forum Projekt 155 Q4 – 93

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 597 totalt)
  • Författare
    Peter Braun
    Deltagare

Vad fick du betala i frakt? Jag skulle beställa en bit avgasrör som kostade 550kr som jag tillslut inte köpte då frakten skulle gå på 500kr!

Crister Borg
      Deltagare

85:- för ca 5 kg grejjer…

elCrillo Kalmar

Crister Borg
        Deltagare

Fick paket idag! Ser helt ok ut för 1500:- till dörrn! Kollade lite snabbt vad Autoxperten skulle ha, 2800:- utan blinkers… Gav tex 180:- för värmepaketet mot 975:- i Sverige…

elCrillo Kalmar

Crister Borg
          Deltagare

Skit. Förförra ägaren har skruvat överallt och lämnat det hängandes. Nu hittar jag ingen styrning till värmekranen. Värmepaketet är bortskruvat av nån anledning med kranen hängandes i sin slang, men jag hittar ingen styrning till värmen. Ska det inte va nån motor här?

Troligheten att acn funkar är väl liten, så jag kanske skulle riva ur hela skiten och byta panel till manuell – nån som har en manuell panel komplett med vajrar…?

elCrillo Kalmar

Crister Borg
            Deltagare

Rev ur golvmattan – den är blöt på grund av tömt värmepaket… Hittade en motor till värmen under den. Vet dock inte hur/var den ska sitta eller om det saknas fler… 

Skruvade dit en ny vattenpump. Såg då att bromsröret var avdraget. Kollade de andra 3 – avdragna… Nu känns det verkligen som ett steg fram och tre tillbaks… Var man en tittar, vad man än tar i så är det något som fattas eller är trasigt. Buhu. 

(ändrat tack vare språksnuten Filip…)

elCrillo Kalmar

Crister Borg
              Deltagare

Fint väder så mattan har hängt ute på tork hela dan, medans jag svurit inne i garaget… Värmepaket på plats. Det va årets gymnastiska styrkeprov. Tyvärr så måste jag gå ner i brygga igen för att försöka begripa mej på hur styrmotorn till värmen ska sitta. Ny batterikabel dragen från skuffen till startmotorn. Hittade en gammal svetsjordkabel på jobbet som blev asbra. Börjat skrota bort de trasiga bromsrören också… 

elCrillo Kalmar

Björn Ek
                Deltagare

Här händer det grejer, grymt bra tråd! Ska bli kul att se den i aktion sen…

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Dennis Mollberg
                  Deltagare

Kämpa på bara, ett steg framåt och två bakåt tillhör bilhobbyn!

Snart har du en q4 med nya friska bromsrör!

Du har väll reden hittat denna sidan. http://berlinasportivo.com/pages/wshop155.php

Mvh Kristofer

Crister Borg
                    Deltagare

Tack grabbar! Japp Kristoffer, men tack ändå! Hittade precis vad jag sökte där. Motorn som låg under mattan styr värmekranen och spjället! 

elCrillo Kalmar

Filip Wennergren
                      Deltagare

el crillo; tror jag “behöver” ett mirakelstag till min 166:a?! fixar du det, tack nej, jag har inga mått… du fixar det ändå gubben

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Filip Wennergren
                        Deltagare

språkpolajs; det heter inte tack vare, när mattan blir blöt… på grund av, när det inte är positivt jag klarade varvtiden tack vare mitt stag, eller jag kom sist på grund av att jag inte hade köpt något stag från kalmar… hajar´ru (här skulle det vara en smajlis som pussar på den andra smajlisen)

/filip

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Crister Borg
                          Deltagare

Ändrade inlägget för din skull, Filip – nöjd nu…

Känner tyvärr ingen här i närheten som har en 166a, men jag ska forska lite och återkommer…!

elCrillo Kalmar

Crister Borg
                            Deltagare

WoHoo…! Det har hänt nåt. Monterade nyinköpt antenn! Det va precis det som va tvunget att göras just nu. Nä. Men det är Moment 22 hela tiden. Det nyinköpta innertaket kunde inte monteras förrän antennen, som va restad, monterades. Toppen kan inte monteras för jag vill dra nya bromsrör bakom, de gamla är ju avdragna. Batteriet kan inte monteras där jag vill i skuffen, för det är rosthål där. Som inte kan lagas förrän jag får ihop och kan rulla bilen till jobbet… Och ström vill jag ha för att kunna kolla acc-motorerna, som jag inte får ihop då de står fel…

Men antennen är ju fin!

elCrillo Kalmar

Crister Borg
                              Deltagare

Före och efter blästring! Köpte en blästerpistol och blästermedel på Biltema… Helt klart godkänt även om pistolen va skräp. Kåpan blir inte så blank som på bilden,  klarlacken va fortfarande våt när jag tog den.

elCrillo Kalmar

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 597 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.