155 Q4 – 93

Forum Projekt 155 Q4 – 93

Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 597 totalt)
  • Författare
    Crister Borg
    Deltagare

Lämnade av en förarstol hos Johan när vi ändå va och kollade på Drifting på MantorpPark. Titta vad han hittat! The missing link!

elCrillo Kalmar

Crister Borg
      Deltagare

Köpte också flänsar till grenrörsbygget av Micke Evo, Integraleklubben. Nu äre bara att starta upp svets och vinkelkap…!

elCrillo Kalmar

Jag kör med MTEC slitsade skivor, både fram och bak, på min Coupé. De funkar bra och har trots flera bankörningar inte slagit sig. Köpte ett komplett set, via ett gruppköp, för 110 pund. 

C.R.T - Carbonara Racing Team #36 Debut 2021: Plats 10, Klass III 2022: Plats 5, Klass III 2023: Plats 3, Klass III

Crister Borg
        Deltagare

Det lät ju prisvärt, Fredrik!  Vilken “grupp” köpte du av!?

elCrillo Kalmar

Gruppköpet var via ett engelskt forum. Köpte dom 2010. Mina är enbart slitsade. Samtidigt med bytet så monterade jag EBC Yellow. 

C.R.T - Carbonara Racing Team #36 Debut 2021: Plats 10, Klass III 2022: Plats 5, Klass III 2023: Plats 3, Klass III

Anders Bergkvist
          Deltagare

Jag har precis beställt direkt från MTEC och det gick på 1870:- för fram/bak (inkl frakt). Man kan välja på slitsade, borrade, slitsade + borrade eller slitsade + “hålade”.

Här borde vara till din kärra(?): MTEC

Dä årner sä...

Crister Borg
            Deltagare

Tack för länken Anders, men jag ska montera skivor fån Fiat Coupe turbo som är snäppet större – 305 mot 284 mm. Bak är det dock samma som på en massa italienska bilar – 240 mm.

http://www.mtecbrakes.com/brake-discs/fiat/coupe-95-01/coupe-2-0-20v-turbo-11-96-08-01.html

elCrillo Kalmar

Anders Bergkvist
              Deltagare

He he, där ser man. Det är en sådan jag kör och har beställt till – så jag kunde ha länkat till min egen beställning alltså 

Dä årner sä...

Valde ni till Black edition protective coating?

Anders Bergkvist
                Deltagare

Inlägg av Fredrik Ståhlgren på 2014-07-22 14:31

Valde ni till Black edition protective coating?

Oops! Nej, hade tänkt kryssa i det men glömde visst av det när jag väl beställde. Nu är det för sent. Har iofs läst både bu och bä angående den, men det hade känts trevligt med liiite skydd i alla fall. Ja ja. Nästa gång kanske guldfisken kommer ihåg

Dä årner sä...

Gabriel Eriksson
                  Deltagare

Jag hade nån svart skyddslack på skivorna till 155:an. Tror det höll ganska skapligt den vintern jag körde den iallafall. Kommer inte ihåg märket på dom skivorna men det var nån liknande budgetskiva jag fann på engelska ebay.

Alfetta 1.8 -75

Crister Borg
                    Deltagare

Nu är de sista grejjerna, för att få ihop “remsidan” på motorn, blästrade och målade! Tur det är så varmt att man inte orkar jobba på jobbet…

elCrillo Kalmar

Crister Borg
                      Deltagare

En liten jigg efter originalgrenröret, för att se till att flänsarna hamnar där dom ska. Nästa steg blir att klura ut hur jag ska kapa rören för att göra en kollektor. 

elCrillo Kalmar

host

http://www.creative-vinyl.com/83-155

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Benny Steen
                        Deltagare

om du inte gjort grenrör förut. gör det inte för tajt närmast flänsen, det skall ju dit muttrar också… 

en lös skrotmotor  är ofta bra bra att svetsa mot, ibland missar man det sitter detajer som tar i….

v-bandsflöns, absolut mot downpipe, och gärna mellan turbo-kollektor också. 

/b 

Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 597 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.