155 Q4 – 93

Forum Projekt 155 Q4 – 93

Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 597 totalt)
  • Författare
    Crister Borg
    Deltagare

Kaaaanske…

elCrillo Kalmar

Crister Borg
      Deltagare

Fortsättning på downpipen. Nu är det bara att vänta på grenröret. Fortfarande… När det blir färdigt kan jag hänga dit det och turbon och fortsätta med “allt”.

elCrillo Kalmar

Crister Borg
        Deltagare

Nu äntligen har jag fått tillbaka grenröret från planing! Nu skulle det tokmeckas…! Men det ända som har fattats hittills på bilen är en speciell banjokoppling, upptäckte jag nu när jag skulle montera den… Jag trodde jag hade den men det visade sej va till nånting annat. Den är till vattenkylningen av turbon och där skulle en vanlig slang smälta. Självklart sitter den bakom turbon och ska monteras innan grenrör/turbo monteras. Så det blir att besöka nån hydraulfirma som kan göra en värmetålig slang åt mej på måndag. Provmonterade röret och tittade på det en stund iallafall…

elCrillo Kalmar

Crister Borg
          Deltagare

Söders fixade en söt slang medans jag väntade! Har ingen aning vad den kostade, hoppas chefen betalar…

elCrillo Kalmar

kul att det går framåt! 

(blir inte så mycket kikande i din tråd här tyvärr, eftersom sidan inte är helt frisk på alla platformer jämfört med en viss annan sida..) 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Lars Söderman
            Deltagare

Inlägg av Crister Borg på 2014-12-01 17:35

Söders fixade en söt slang medans jag väntade! Har ingen aning vad den kostade, hoppas chefen betalar…

Har fått några bromsslangar gjorda till hojar på typ Hydroscand, och det har inte varit så blodigt. Några hundralappar typ.

Crister Borg
              Deltagare

Idag har jag skruvat dit. Och skruvat bort. Skruvat dit annat. Och skruvat bort det också… Tillslut så sitter grenrör, turbo och vatten/olje anslutningar där dom ska…! Nu kan jag börja fixa med domvpipen på riktigt.

elCrillo Kalmar

Blir kul att se bilen på Skokloster  

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Crister Borg
                Deltagare

Hm… Hoppas, men troligt att det blir 2016 isåfall…

elCrillo Kalmar

Gabriel Eriksson
                  Deltagare

2016 är väl inte så illa? Många år före jag åker Alfetta dit iallafall 

Alfetta 1.8 -75

Crister Borg
                    Deltagare

Nä, det är klart Gabriel. Men jag vill åka NU…! Tyvärr är det en massa köpesaker som ska till, därför tar det lång tid då budgeten är liiiiten. jag kommer att vara långledig i jul/nyår, då ska det hända grejjer. Hoppas jag…

elCrillo Kalmar

Gabriel Eriksson
                      Deltagare

Ständigt dessa pengar som bromsar… Men man får knota på i den takt man kan.  Jag har med lite skruvplaner under ledigheten men det blir kanske inte så jättemycket Alfetta då en annan bil i garaget vill ha lite uppmärksamhet med. Men nån alfettaskruv ska nog hinnas med också. 

Alfetta 1.8 -75

Crister Borg
                        Deltagare

Jag ser fram emot din Alfettabyggtråd, Gabriel!!!

elCrillo Kalmar

Gabriel Eriksson
                          Deltagare

Det blir nog tyvärr ingen sån tråd, skulle bli så dryg och långdragen så folk skulle säkert somna när dom läser i den.  Risken är väl dessutom stor att den försvinner som halvfärdig nästa gång sidans plattform ska uppdateras.  

Alfetta 1.8 -75

Crister Borg
                            Deltagare

Hittade ett litet konstverk när jag va på metallskroten, 3″ rostfria mejerirör och krökar. Blev perfekt att kapa ur bitar till min downpipe! Blev några krökar och raka bitar över om någon behöver!

elCrillo Kalmar

Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 597 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.