155 Q4 – 93

Forum Projekt 155 Q4 – 93

Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 597 totalt)
  • Författare
    Filip Norén
    Deltagare

Hur går det, Christer? 

GTV 916 Twin Spark -95 på långtidsförvaring

Crister Borg
      Deltagare

Sakta och dåligt… Det ena bromsas av det andra hela tiden, mest är det en fråga om pengar tyvärr.. Jag har drabbats av en kronisk gall/leversjukdom som inte direkt är humörshöjjande heller. Varit mycke på sjukhus senaste tiden vilket inte är så bra ekonomiskt… Lider inte av den speciellt just nu, men det tar på psyket….

På att göra/köpa listan står:

¤Rostfria 2,5″ rörböjjar för att bygga avgas/insugsrör, siliconslangar för att få ihop insugsrören. Jag ska kolla vad som går åt och förmodligen rensa sparkontot så att jag kommer vidare. ¤Sport/race katalysator ska handlas. ¤Inredningsdelar som jag önskar köpa för att göra klart inredningen, se annons… ¤Bromsrör bak, slangar, bromsskivor x 4a, handbromsvajrar  och belägg ska köpas. ¤Fjädrar/dämpare likaså. ¤Några givare till motorn ska köpas och de sista vilsna kablarna ska hitta hem… ¤De 1000 andra sakerna som jag säkert glömt…!

Imorn ska vi iväg och köpa en moppe till en sugen 15årig slyngel till son, så denna helg händer det väl inte så mycke heller. Ska försöka hinna kolla punkt 1 ovan…!

elCrillo Kalmar

Martin Frykstam
        Deltagare

Inlägg av Crister Borg på 2015-03-13 20:10

Sakta och dåligt… Det ena bromsas av det andra hela tiden, mest är det en fråga om pengar tyvärr.. Jag har drabbats av en kronisk gall/leversjukdom som inte direkt är humörshöjjande heller. Varit mycke på sjukhus senaste tiden vilket inte är så bra ekonomiskt… Lider inte av den speciellt just nu, men det tar på psyket….

På att göra/köpa listan står:

¤Rostfria 2,5″ rörböjjar för att bygga avgas/insugsrör, siliconslangar för att få ihop insugsrören. Jag ska kolla vad som går åt och förmodligen rensa sparkontot så att jag kommer vidare. ¤Sport/race katalysator ska handlas. ¤Inredningsdelar som jag önskar köpa för att göra klart inredningen, se annons… ¤Bromsrör bak, slangar, bromsskivor x 4a, handbromsvajrar  och belägg ska köpas. ¤Fjädrar/dämpare likaså. ¤Några givare till motorn ska köpas och de sista vilsna kablarna ska hitta hem… ¤De 1000 andra sakerna som jag säkert glömt…!

Imorn ska vi iväg och köpa en moppe till en sugen 15årig slyngel till son, så denna helg händer det väl inte så mycke heller. Ska försöka hinna kolla punkt 1 ovan…!

Tråkigt att höra, hoppas du får den hjälp du behöver! Vill bara framföra att jag gärna läser dina inlägg för att de fungerar som humörhöjare (känn ingen press).

Köpa moppe till en 15åring är en milstolpe i livet, även som förälder! Så mycket nytt som kan komma hända som en följd av detta

Sune Karlsson
          Deltagare

Inlägg av Crister Borg på 2015-03-13 20:10

Trist att höra! Hoppas det ordnar upp sig!

Går det så går det...

Gabriel Eriksson
            Deltagare

Men usch va trist Crister  får hoppas du mår så bra som det bara går iallafall, du får kämpa på med både bilen och kroppen då. 

Alfetta 1.8 -75

Hoppas att det inte ställer till allt för stort hinder för dig Crille! 

Det är kul att följa din Q4tråd så kom ihåg att även de små framstegen är roliga att få se. Satsa på något delmål till sommaren som att tex få höra motorn starta och gå i år så kommer det ljudet att ge dig energin att pilla vidare med de andra punkterna också.

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Crister Borg
              Deltagare

TusenTack alla, det värmer! Jorå, det går men det är väl psyket som är jobbigast. Och alla provtagningar… Ser ut som en mindre narkoman i armvecken…

Jo precis Martin. Grabben blev som en 5åring på julafton när vi hämtade moppen! Det var länge sen han va så uppspelt men samtidigt nervös! Nu ska han bara få tummen ur och anmäla sej till körskolan också… Och hönspappan ska förtränga hur moppefärderna oftast slutade för en sådär 35 år sen…

Precis Fredrik, helt rätt! Delmålet nu är att blästra och måla bromsoken, förhoppningsvis i helgen!

Men. Hur tänkte jag nu:

(bild från Zettas säljesannons 2012…)

Skulle jag inte göra klart en sak i taget, speciellt nu då… Men. Jag BEHÖVER ju faktiskt några inredningsdetaljer. Och priset va rätt. Och säljaren “kör” hem den till mej! TACK igen Magnus Å för en kul affär! Så nu har jag 2 155or – känns rätt! Köpte den över telefon så jag vet inte riktigt vad jag köpt ännu. Men jag behöver ju inredning, som sagt… Och så sitter mina gamla tröskelbräddare från min första 155a på bilen…! Bilen ska bli gatreggad räser, typ 155 D2 kopia, när q4an är färdig. Den ska göras “körbar” innan, så att jag kan flytta runt den vid behov. 

elCrillo Kalmar

Gabriel Eriksson
                Deltagare

Inlägg av Crister Borg på 2015-03-18 20:09

Men. Hur tänkte jag nu

Haha…  Tänkte & tänkte… Det där känner jag igen!  Bra köpt!

Alfetta 1.8 -75

Crister Borg
                  Deltagare

Inlägg av Gabriel Eriksson på 2015-03-18 22:03

Inlägg av Crister Borg på 2015-03-18 20:09

Men. Hur tänkte jag nu

Haha…  Tänkte & tänkte… Det där känner jag igen!  Bra köpt!

Tack! Hjärnan styr inte alltid…!

Fick ihop konsolen mellan framstolarna! Fränt med knappar för ställbara stötdämpare! Tyvärr så finns inte dämparna kvar. Det röda på vä sida är det nya, sänkta stolsfästet ink bälteslås. Har på känn att det blir lite lågt, men det är ju bara att klossa upp då…

elCrillo Kalmar

Crister Borg
                    Deltagare

VA!!! Så jäkla kool! Grabben gjorde sin grejj i Forza, blev ju asbra! Så ser visionen för den nya 155an ut…!

elCrillo Kalmar

Gabriel Eriksson
                      Deltagare

Urtufft! 😀

Alfetta 1.8 -75

Joakim Sande
                        Deltagare

Det bara slog mig just hur FET 155:an skulle vara i Lamborghini orange! 

Annars skulle stormtrooper-vitt sitta som en smäck! 

Kul att se att projektet fortstrider! GO GO GO! 

Mattias Filander
                          Deltagare

Inlägg av Lars Söderman på 2014-10-18 21:01

Inlägg av Anders Eriksson på 2014-10-18 20:04

SNYGGT!!!! ser väldigt “rejsigt” ut

Planslipas?? Nja, det är ju väldigt viktigt att avgaserna hamnar i turbon och inte läcker ut på vägen. Men det borde vara enkelt att kolla med en rätskiva

Snyggt jobbat! 

Det är rätt olika längder ser det ut som, men det kanske man inte behöver fundera på i en turbomotor?
                            Även om bitarna var plana från början är de nog långt ifrån plana med så mycket svets, men som sagt, kolla båda anslutningarna med en planskiva.

Tvärt om. Dessa grenrör har ganska lika längd på rören även om det är svårt att se, till skillnad från originalen som är katastrof!

Oo=v=oO

Crister Borg
                            Deltagare

Glad Påsk!

Det kom ett paket med alla bromsgrejjer…! Från skivor och belägg till handbromsvajrar och monteringssatser! Några givare slank med i paketet från Tyskland också. Lättklickat och billigt! 

Ska försöka blästra och måla oken i helgen och ett stag ska göras till en glad Fiatägare. Och så blir det Elmia med barnen på lördag!

elCrillo Kalmar

Kul! Tummen upp, jag har också lite bromssaker på väg till mig. Fadt mycket färre och mindre fräsiga delar..

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 597 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.